دانلود تحقیق درمورد گزارش یک ماهه شرکت گاز

دانلود تحقیق درمورد گزارش یک ماهه شرکت گاز

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد گزارش یک ماهه شرکت گاز

با دانلود تحقیق در مورد گزارش یک ماهه شرکت گاز در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق گزارش یک ماهه شرکت گاز را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق گزارش یک ماهه شرکت گاز ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد گزارش یک ماهه شرکت گاز

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

ذخاير گاز ثبت شده جهان تا ابتداي سال 2008 ميلادي برابر 36/177 تريليون متر مكعب برآورد شده است که 8/27 تريليون متر مكعب از اين ذخاير در كشور ما واقع شده و ايران با داشتن 7/15 درصد از گاز جهان  بعد از كشور روسيه (7/26) در مقام دوم قرار دارد [1].

گاز طبيعي و نفت خام به طور طبيعي در مخازن زيرزميني در تماس با آب مي‌باشند. مولکول­های آب به خاطر داشتن پیوند­های هیدروژنی قوی با وجود آوردن حفره­هایی تشکیل ساختار شبه شبکه ای می­دهند. این ساختار که به عنوان شبکه هیدرات خالی شناخته می­شود ناپایدار است. در شبکه کريستالي آنها  مولکول­هاي گاز (مهمان) با قطرهاي مولكولي كوچكتر از قطر حفره­ها، درون قفس­هايي که به وسیله  مولکول­هاي آب (ميزبان) و به واسطه پيوندهاي هيدروژني بين آنها ايجاد شده محبوس شده و به دليل برهمکنش به وجود آمده بين مولکول­هاي مهمان و ميزبان ساختار ايجاد شده پايدار مي‌گردد و این ماده کریستالی تشکیل شده شبیه یخ به عنوان هیدرات گازی[1] شناخته می­شود [2].

هيدرات­هاي گازي يا كريستال­هاي هيدرات[2] تركيبي برفك گونه از آب و گاز ميباشند كه در ابتدا ممكن است با يخ يا برفك معمولي اشتباه گرفته شود و فرمول عمومي آنها بصورت M.nH2O مي‌باشد كه M شامل مولكول تشكيل دهنده هيدرات مي‌باشد. اين تركيبات كه

7,000 تومان